Friday, June 30, 2006

What population?


At the end of the "Future of Cities" session, someone asked why population matters (e.g. family planning) was NOT dealth with enough during the World Urban Forum. Obviously, she was concerned about population pressure.

David Satterthwaite, however, gave a really blunt answer. He said:
"Population is not the problem. The problem is Donald Trump. We can fit the whole world's population in an area as big as Senegal, at the density of Chelsea. And, Chelsea is a pretty nice place..."

1 comment:

  1. Trims untuk postingnya :-) saya sampai tertawa membacanya. Walaupun setengah tertegun juga... apa iya betul demikian ? (seluruh populasi dunia bisa hidup di Senegal)

    btw; blog Anda sudah saya "promosikan" di blog Menpera. Beliau menyatakan keinginannya untuk bekerjasama dengan berbagai pihak untuk mewujudkan berbagai proyek perumahan rakyat. Mudah-mudahan dengan ini maka beliau menjadi aware dengan berbagai kegiatan Anda & organisasi.

    Jika ada rekan-rekan lainnya yang juga berkiprah di bidang yang sama (perumahan rakyat), monggo... silahkan bisa berkomentar di blog beliau (http://yusufasyari.com). Beliau membalas sendiri berbagai komentar yang ada di blognya.

    Semoga bermanfaat :-)

    ReplyDelete